Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når snapsen ryger indenbords, ryger selvkontrollen ofte overbords, men det gør HORESTA op med i en ny kampagne lanceret lige op til julefrokostsæsonen med budskabet “hånden på hjertet – ikke på låret”.

Formålet med kampagne er at forebygge uønsket seksuel opmærksomhed og krænkende adfærd fra restaurantgæster rettet mod personalet. Det skriver Turistmonitor.dk.

“Vi ønsker at gøre det meget klart for gæster og ansatte, at det skal være trygt og godt at gå på arbejde. Man skal ikke være i et miljø, hvor der er krænkende adfærd. På arbejdspladsen skal man kunne trives og have det godt. Det vil vi gerne signalere, nanvnlig over for gæsterne i denne her tid, hvor man måske drikker mere end normalt når man er ude at spise,” siger Pia E. Voss, adm. direktør i HORESTA.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

HORESTA: Pæn fremgang i hotelovernatninger i juli

Danske hoteller noterede 2,5 mio. overnatninger i juli, hvilket er 5 pct. flere end samme måned sidste år. Nye tal fra Danmarks Statistik viser fremgang fra både danske og udenlandske gæster – især amerikanerne markerer sig.

HORESTA: Moderat fremgang præger første halvår

Hotel- og restaurantbranchen har oplevet stabil vækst i starten af 2025. Ifølge HORESTA er aktiviteten god, men stigende omkostninger betyder, at væksten ikke nødvendigvis smitter direkte af på bundlinjen.

Log ind