Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Uber Eats sætter automatiske robotter til at levere mad i dele af Tokyo fra begyndelsen af næste måned, efter at selskabet har indgået et partnerskab med robotfirmaet Cartken og den japanske industrigigant Mitsubishi Electric. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Japan bliver dermed det første marked uden for USA, hvor Uber Eats tager de selvkørende robotter i brug.
Robotterne kommer til at køre på fortovene i gå-tempo, og som ved hjælp af AI skal styre uden om forhindringer og holde tilbage for fodgængere.
Uber lancerede for første gang automatiske leveringsrobotter i USA i 2022.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025