Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er tilfredshed at spore hos flere af turisme- og oplevelsesindustriens brancheorganisationer, når det handler om udkastet til en ny national turismestrategi, som er sluppet ud fra Erhvervsministeriet. Det skriver Turistmonitor.dk.
For selvom udkastet indtil videre kun har været fremlagt i Det Nationale Turismeforum og endnu ikke er politisk behandlet, skaber det glæde hos HORESTA, at udviklingen af potentialet i den danske møde- og erhvervsturisme er nævnt i flere afsnit i strategien.
”Erhvervsturismen har generelt fyldt for lidt i dansk turisme, for den rummer et stort potentiale og tiltrækker turister med et meget højt døgnforbrug. I arbejdet med at styrke erhvervsturismen så vi blandt andet gerne, at man fokuserede på at styrke vores evne til at tiltrække de store events til Danmark. Vores hotelprodukt er med den tilførte kapacitet i top, men vi mangler en offentlig pulje, der kan være med til at tiltrække de store events,” siger Pia E. Voss, adm. direktør i HORESTA.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026