Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvordan får man flere turister til København i årets koldeste måneder?
Det spørgsmål var i centrum, da Wonderful Copenhagen i sidste uge samlede aktører fra hovedstadens turismeerhverv til en dag med idéudvikling og oplæg.
Målet var at styrke helårsturismen og udvikle konkrete løsninger, der kan gøre vinteren mere attraktiv for både gæster og lokale.
En ny kampagnefilm med titlen The art of hugging blev præsenteret, og aktørerne blev opfordret til at støtte lanceringen. Sociolog Eva Steensig bidrog med indsigter i gæsternes behov i vinterhalvåret, og Designmuseum Danmark delte erfaringer fra fællesspisningskonceptet Dine & Design.
Ifølge Wonderful Copenhagen er helårsturisme et fælles projekt, og initiativet bakkes op politisk: Københavns Kommune har afsat 10,5 mio. kr. til projektet Vinter i København, der skal koordinere indsatsen gennem et nyt sekretariat med fokus på samarbejde mellem byens erhvervs- og kulturliv.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HOTREC-topmøde: Arbejdskraft, omkostninger og regulering i fokus
16-10-2025
-
EU: Kulturhovedstad giver flere gæster og større kulturliv
16-10-2025
-
Small Danish Hotels-formand fylder 60 år
16-10-2025
-
Færre forgæves rekrutteringer – men problemer består
16-10-2025
-
Hotel Vejlefjord udvider spaområdet med ny udendørs satsning
16-10-2025
-
Ny Sunset-restaurant åbner i Sønderjylland
16-10-2025
-
Politiet udvider nattelivszoner i Aarhus og Randers
16-10-2025
-
Odense oplever markant vækst i turismen
16-10-2025
-
Planer om nyt ubemandet hotel på Fyn
16-10-2025
-
Californien gør udendørsservering markant nemmere
16-10-2025