Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Sommeren 2025 blev god for dansk turisme, vurderer konstitueret adm. direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind.

Flere aktører melder om høj belægning og stigende efterspørgsel, især fra tyske og amerikanske gæster.

Samtidig peger HORESTA på, at ekstreme vejrmeldinger har haft en negativ effekt på gæstestrømmen – flere steder stod attraktioner tomme under blå himmel. Også stigende driftsomkostninger og mangel på arbejdskraft nævnes som væsentlige udfordringer. HORESTA glæder sig over øget politisk opbakning og peger på turismens potentiale i en globalt usikker tid.

Læs hele historien på Turistmonitor

HORESTA tilslutter sig ny kampagne: Alkohol er for voksne

Den internationale spiritusproducent Diageo har lanceret kampagnen ”Hvem peger flaskehalsen på?”, der skal sætte fokus på unges alkoholkultur. HORESTA bakker op om kampagnen, der ønsker at starte en samtale om, hvordan vi får en bedre alkoholkultur blandt unge.

Log ind