Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
København oplever i øjeblikket markant fremgang i antallet af amerikanske turister, og nye tal fra Københavns Lufthavn viser en vækst på 15 pct. i amerikanske passagerer hen over sommeren.
Den såkaldte ”Hollywood-effekt” menes at spille en central rolle, efter flere kendte skuespillere som Reese Witherspoon, Leonardo DiCaprio og Bradley Cooper har delt deres oplevelser fra byen på sociale medier.
Ifølge lufthavnens adm. direktør Christian Poulsen er det især kombinationen af ro, tilgængelighed og kulturelle tilbud, der gør København attraktiv.
Samtidig har nye ruter til USA og SAS’ samarbejde med Skyteam gjort det nemmere at rejse mellem de to kontinenter.
Den stigende interesse kan også mærkes i hotel- og restaurationsbranchen, hvor især det københavnske køkken og byens cafékultur tiltrækker de amerikanske besøgende.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt analyseværktøj skal tiltrække flere kulturturister til Danmark
05-09-2025
-
Royal Run kan booste turismen i fire nye værtsbyer
05-09-2025
-
Debatindlæg: Butikker og restauranter lukker for tidligt på turistsæsonen
05-09-2025
-
Palads-biografen kan få hotel og panoramabar på toppen
05-09-2025
-
Too Good To Go træder ind på det asiatiske marked
05-09-2025
-
HORESTA: Loft for korttidsudlejning bør halveres
05-09-2025
-
Danhostel søger ny direktør med fokus på brand og vækst
05-09-2025
-
Forskere advarer mod kystbyggeri: Planlovslempelser kan skade turismen
05-09-2025