Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I et debatindlæg beskriver Jakob Beck Wätjen, regionsformand i HORESTA, de udfordringer, som hoteller og restauranter i Midtjylland oplever med manglende taxadækning. Ifølge en medlemsundersøgelse oplever 82 pct. af virksomheder uden for byerne store problemer med at skaffe taxaer.

HORESTA foreslår, at hoteller og restauranter får mulighed for at transportere gæster hjem mod betaling i perioder med lav dækning. Derudover ønskes bedre vilkår for alternative kørselstjenester og digitale løsninger, som allerede fungerer i udlandet.

Læs hele historien på Jyllands-Posten

HORESTA tilslutter sig ny kampagne: Alkohol er for voksne

Den internationale spiritusproducent Diageo har lanceret kampagnen ”Hvem peger flaskehalsen på?”, der skal sætte fokus på unges alkoholkultur. HORESTA bakker op om kampagnen, der ønsker at starte en samtale om, hvordan vi får en bedre alkoholkultur blandt unge.

HORESTA: Sommeren gav stærk højsæson

Turismeåret tegner positivt med flere udenlandske gæster. Ifølge HORESTA er der dog behov for bedre rammevilkår og fokus på vejrmeldingers betydning.

Log ind