Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Folketinget har vedtaget en ændring af markedsføringsloven, der skærper kravene til miljøpåstande i blandt andet turismebranchen.
Udsagn som "bæredygtig", "CO₂-neutral" og "miljøvenlig" skal fremover kunne dokumenteres med konkret bevis. Loven, der bygger på et EU-direktiv, skal sikre ensartet regulering og hindre vildledende markedsføring.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen oplyser, at formålet er at styrke forbrugerbeskyttelsen og fremme reelle grønne tiltag. Forbrugerombudsmanden har samtidig opdateret sin vejledning med præcise krav til dokumentation, blandt andet baseret på livscyklusvurderinger.
Det understreges, at virksomheder generelt bør undgå at bruge ordet "bæredygtig", medmindre de kan bevise, at produktet ikke forringer fremtidige generationers muligheder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Strawberry øgede omsætningen markant i Danmark i 2024
09-07-2025
-
Jensens Bøfhus fordobler underskud og trækker sig fra Sverige
09-07-2025
-
Undersøgelse: Optimisme blandt restauranter trods økonomiske udfordringer
09-07-2025
-
D’Angleterre fastholder millionoverskud trods renoveringer
09-07-2025
-
Brøndums Hotel jagter helårsgæster efter nyt underskud
09-07-2025
-
København oplever stor interesse efter international kåring
09-07-2025
-
Ikonisk politistation i København bliver til hotel
09-07-2025