Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Joe & The Juice landede i 2024 et overskud på 143,3 mio. kr. efter fire år med samlet underskud på over 1 mia. kr. Kædens mål er at nå 1.000 butikker i 2028 mod de nuværende knap 400.

Nye markeder som Tyrkiet og Mexico åbner i år, mens USA og Mellemøsten styrkes. Selskabet driver 324 egne butikker i Europa og USA samt 73 franchisebutikker primært i Mellemøsten.

Halvdelen af væksten ventes at komme i USA, hvor kæden i dag er mindre udbredt end i Europa. I 2024 steg omsætningen til 2,8 mia. kr., det højeste i selskabets historie. Driftsresultatet landede på 560 mio. kr. Kæden kan endnu ikke selv finansiere væksten, men er tæt på.

Direktør Thomas Nørøxe peger på rekruttering af ledere som den største udfordring, da lokal tilstedeværelse er afgørende for at levere den oplevelse, kæden bygger sin identitet på. Et stærkt lokalt setup gør også modellen mindre sårbar over for globale forstyrrelser.

Læs hele historien på FødevareWatch

Søg 10.000 kr. til indsats for mental sundhed på arbejdspladsen

Danmarks Mentale Sundhedsdag markerer igen i år muligheden for at søge støtte til trivsel på jobbet. Med op til 10.000 kr. i støtte fra Velliv Foreningen kan hotel-, restaurant- og turismevirksomheder styrke deres arbejde med mental sundhed – og samtidig dokumentere en indsats i ESG-regnskabet.

Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder

Vingsted Hotel & Konferencecenter har opnået Det Økologiske Spisemærke i bronze og er nu blandt leverandørerne i statens indkøbsaftale. Det skal sikre flere gæster i lavsæsonen og styrke stedets grønne profil.

Log ind