Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Svensk økonomi er i bedring, og VisitDenmark ser nye muligheder for at tiltrække svenske turister. I 2024 var der 1,42 mio. svenske overnatninger i Danmark – over 300.000 færre end i 2019. Det tab ønsker VisitDenmark nu at indhente over en tre- til femårig periode.

Ifølge økonomidirektør Flemming Bruhn søger svenskere trygge og tilgængelige rejsemål, hvor Danmark rangerer højt – særligt for børnefamilier. Dansk turisme skal dog være opmærksom på sproglige barrierer, behov for parkeringsmuligheder og el-ladestandere samt efterspørgsel efter hundevenlige tilbud. For 2025 forventer VisitDenmark et vendepunkt og fortsat fremgang på det svenske marked.

Læs hele historien på Turistmonitor

Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern

Kæden First Camp er nu også til stede i Tyskland efter overtagelse af campingpladsen Via Claudia. Pladsen bliver kædens første på det tyske marked, som i forvejen sender mange gæster til Norden.

Log ind