Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Operator fungerer som en digital assistent, der navigerer på hjemmesider, udfylder oplysninger og foretager reservationer. Værktøjet kan hjælpe rejsende med at bestille flybilletter og håndtere indkøb online.
På sigt vil det også kunne assistere under hotelophold, for eksempel ved at tage kontakt til receptionen og bestille ekstra faciliteter til værelset. Operator er stadig i udvikling, men OpenAI forventer, at AI-agenter som denne vil revolutionere måden, hvorpå rejsende planlægger og gennemfører deres ophold.
I første omgang testes Operator blandt udvalgte brugere i USA, hvor erfaringer fra testfasen skal bidrage til videreudviklingen. OpenAIs koncernchef Sam Altman ser AI-agenter som en milepæl i kunstig intelligens og forventer, at teknologien vil udvikle sig fra at håndtere småopgaver til mere komplekse opgaver.
Teknologien kan ændre gæsteadfærd og stille nye krav til hoteller og restauranter, der bør overveje, hvordan de kan integrere AI-løsninger for at imødekomme fremtidens forventninger.
Læs hele historien på Standby.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Vækst i turismeforbrug løfter hele Vesterhavsområdet
29-05-2025
-
Erfaren direktør skal stå i spidsen for Scandic Aarhus City
29-05-2025
-
Marriott markerer 50 år i Europa med 1.300 hoteller
29-05-2025
-
Lempet lukkelov skal styrke handel og turisme
29-05-2025
-
To nye kvinder træder ind i Horestas bestyrelse
29-05-2025
-
Subway vender tilbage til Danmark med nye ambitioner
29-05-2025
-
Comwell reducerer CO2-udledning med 12 pct. i 2024
29-05-2025
-
Unikt Space Center og hotelbyggeri planlagt i Billund
29-05-2025