Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når de danske hoteller i efterårsferien slår dørene op for kunderne, sker det stadig oftere, at en firbenet gæst er med. Det forklarer Nadeem Wasi, medlemschef HORESTA, i et indslag til DR P4 Nordjylland.
”Man forsøger at tiltrække særlige kundegrupper, netop så der er en forskel, og alle steder ikke bare minder om hinanden. I den forbindelse er der en række af vores medlemmer som også har mulighederne for at kunne byde gæster med hunde inden for”, siger Nadeem Wasi.
Netop det, at også hunde må komme med inden for vinder frem på steder, hvor der er mange turister.
”Særligt ude på vestkysten og på øerne oplever vi, at der er flere steder, der efterhånden gerne vil byde de firbenede gæster velkomne”, siger Nadeem Wasi.
”I takt med at konkurrencen bliver større, vil man gerne kunne give særlige oplevelser. Det kan så enten være i form af et sted, der er åbent for gæster med hunde, eller et sted, hvor man ankommer på mountain bike. Her tilgodeser man et særligt publikum og markedsfører sig overfor dem”, siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt analyseværktøj skal tiltrække flere kulturturister til Danmark
05-09-2025
-
Royal Run kan booste turismen i fire nye værtsbyer
05-09-2025
-
Debatindlæg: Butikker og restauranter lukker for tidligt på turistsæsonen
05-09-2025
-
Palads-biografen kan få hotel og panoramabar på toppen
05-09-2025
-
Too Good To Go træder ind på det asiatiske marked
05-09-2025
-
HORESTA: Loft for korttidsudlejning bør halveres
05-09-2025
-
Danhostel søger ny direktør med fokus på brand og vækst
05-09-2025
-
Forskere advarer mod kystbyggeri: Planlovslempelser kan skade turismen
05-09-2025