Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den daglige madlavning i danske hjem viger i stadig voksende omfang for tendensen til at købe færdiglavet mad og tage med hjem - takeawaymad.
Det viser en ny undersøgelse, som Kantar Gallup har lavet for hotellernes og restauranternes brancheforening, HORESTA. Der er vel at mærke tale om en betragtelig vækst på 78,6 procent fra 2019 til 2022. Det skriver Avisendanmark.dk.
Omsat i bestillinger af færdiglavet mad drejer det sig om, at 42,7 millioner bestillinger af takeaway-mad på de tre år er vokset til 76,2 millioner bestillinger.
“Det er en tydeligt afledt effekt af coronatiden, som på flere områder også var en brydningstid for, hvordan vi indretter vores privat- og arbejdsliv. For vores medlemmer betyder det et større omsætningspotentiale, hvilket er meget positivt efter en udfordrende årrække, som stadig trækker tråde ind i 2024. Og så glæder det os, at endnu flere danskere begynder at støtte dansk gastronomi,” siger Pia E. Voss, der er adm. direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Branche frygter prisen for pant på takeaway-emballage, men café er vild med idéen
02-05-2024
-
Milling henter kendt ansigt til sin bestyrelse
02-05-2024
-
Dansk fastfoodkæde bakker op om tre borgmestre: Vi skal have genanvendelig emballage i hele branchen
02-05-2024
-
Populære restaurantkæde satser stort: Åbner helt nyt spisested i hjertet af byen - med ét særligt fokus
02-05-2024
-
Lalandia udskyder badehotel til fordel for stort projekt
02-05-2024
-
Mesterskaber kommer til Horsens: Får stor betydning for turismeomsætningen
02-05-2024
-
Op mod 200 siddepladser og 20-25 nye job: Her skal Søndervigs næste restaurant placeres
02-05-2024