Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

”Der er stor konkurrence om de internationale turister.”

Det slog destinationsdirektør i Destination Trekantområdet Martin Perregaard-Bitsch fast på destinationens årlige turismekonference. Det skriver Turistmonitor.

Siden 2019 er destinationen, der tæller kommunerne Billund, Kolding, Vejle og Fredericia vækstet med 19,2 procent i antallet af internationale gæster, hvilket ifølge destinationen er den højeste vækst i Danmark.

For at få fat på de internationale gæster skal der smides nogle penge efter markedsføring, og i Destination Trekantområdet lyder markedsføringsbudgettet for 2024 på 25 millioner kroner, hvoraf alle pengene er målrettet internationale gæster.

Læs hele historien på turistmonitor.dk

Verdenspremiere på ny AI-turistservice ved Vesterhavet

IDA er navnet på Danmarks første AI-genererede turistguide. Destination Vesterhavet lancerer nu den virtuelle turistmedarbejder, som 24/7 og på 92 sprog kan inspirere gæsterne og svare direkte på alle deres spørgsmål om oplevelser i turistområdet.

Arvinger sender endelig berømt hotel på markedet

Efter ejerens død sidste år oplyste arvingerne, at de ikke selv ønskede at drive Brøndums Hotel videre. Men de sidste detaljer skulle først på plads, før hotellet kunne sælges, og nu er salgsprospektet endelig landet.

Log ind