Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De danske barer og restauranter er mere og mere ivrige efter at få alkoholfrie øl på menukortet. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Carlsberg melder om en stigning i antallet af nye kunder med 6 procent og et samlet stigende volumensalg på 40 pct. det seneste år.
”Vi er meget stolte af det flotte resultat. Siden vi introducerede danskerne for Carlsberg Nordic i 2014, har vi løbende arbejdet på at forbedre kvaliteten og øge udbuddet af vores alkoholfri øl og få dem ud på flere af landets bardiske,” udtaler Kasper Bjørk Ibsen, der er Customer Channel Director i Carlsberg Danmark.
Ifølge tal fra Bryggeriforeningen endte det samlede salg af alkoholfrie øl på det danske marked på tværs af bryggerier i 2022 på 7,2 millioner liter. I 2018 lå det tal på cirka 5,4 millioner liter øl. Bryggeriforeningen har ikke tal for salget i 2023.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Trods Trump: VisitDenmark forventer ny USA-rekord
13-02-2025
-
Tivoli Friheden sætter besøgsrekord og fordobler resultatet
13-02-2025
-
Madklubben flytter restaurant og lancerer nyt koncept
13-02-2025
-
Kendt kok lukker unikt restaurantkoncept efter konkurs
13-02-2025
-
Bühlmann løfter historisk hotel med millionrenovering
13-02-2025
-
HORESTA: Nationalt register skal bremse ukontrolleret Airbnb-udlejning
13-02-2025