Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sidder man på en restaurant og overvejer at klage over maden, er det en god idé at gøre det, mens maden ligger på tallerkenen og ikke bagefter. Det viser en afgørelse fra Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme, skriver Jyllands-Posten.
I HORESTA oplever man et nogenlunde konstant antal klager over mad og hotelophold, men ifølge medlemschef Nadeem Wasi er der en tendens til, at færre klager bliver taget på stedet og i stedet bliver delt på de sociale medier af de utilfredse gæster.
”Der er en negativ kultur, hvor gæster truer med, at restauranten vil blive udstillet, hvis de ikke får deres vilje. Det vigtige er, at man gør opmærksom på, hvad man er utilfreds med, mens man i restauranten, selv om det kan være ubehageligt. Som restauratør lever man af at give gode madoplevelser. Hvis man ikke lever op til gæstens oplevelser, vil man altid være interesseret i at løse problemet med det samme,” siger Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025