Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Aalborg Universitet lancerer fra foråret 2027 mastermodulet Responsible Tourism, som skal give ansatte i turismebranchen mulighed for efteruddannelse på kandidatniveau.
Modulet udbydes på universitetets campus i Københavns Sydhavn og er målrettet professionelle i erhvervet.
Ifølge Aalborg Universitet skal modulet styrke arbejdet med ansvarlig turisme og håndtering af det stigende pres på destinationer, lokalsamfund og infrastruktur. Lektor i turisme og kulturel innovation Carina Ren peger på, at branchen har behov for nye ledelsesformer og løsninger, der balancerer organisatoriske, politiske og lokale hensyn.
Undervisningen bliver tilrettelagt, så den kan kombineres med et arbejdsliv. Forløbet består blandt andet af korte undervisningsforløb på campus, onlineundervisning og projektarbejde med udgangspunkt i deltagernes egne organisationer.
Modulet er udviklet i dialog med blandt andre Wonderful Copenhagen, Destination Fjordlandet og Københavns Kommune.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA
26-06-2026
-
Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere
26-06-2026
PRESSEKLIP
-
Cofoco sætter ny overskudsrekord
26-06-2026
-
Ny Scandic-kæde udvider til endnu et nordisk marked
26-06-2026
-
Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport
26-06-2026
-
Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion
26-06-2026
-
De Konservative vil styrke turismens rammevilkår
26-06-2026
-
Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården
26-06-2026
-
Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere
26-06-2026
-
Internationalt: Hotel Hans Egede i Nuuk løfter resultatet markant
26-06-2026