Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Aalborg Universitet lancerer fra foråret 2027 mastermodulet Responsible Tourism, som skal give ansatte i turismebranchen mulighed for efteruddannelse på kandidatniveau.

Modulet udbydes på universitetets campus i Københavns Sydhavn og er målrettet professionelle i erhvervet.

Ifølge Aalborg Universitet skal modulet styrke arbejdet med ansvarlig turisme og håndtering af det stigende pres på destinationer, lokalsamfund og infrastruktur. Lektor i turisme og kulturel innovation Carina Ren peger på, at branchen har behov for nye ledelsesformer og løsninger, der balancerer organisatoriske, politiske og lokale hensyn.

Undervisningen bliver tilrettelagt, så den kan kombineres med et arbejdsliv. Forløbet består blandt andet af korte undervisningsforløb på campus, onlineundervisning og projektarbejde med udgangspunkt i deltagernes egne organisationer.

Modulet er udviklet i dialog med blandt andre Wonderful Copenhagen, Destination Fjordlandet og Københavns Kommune.

Læs hele historien på Turisme.nu

Læs også mere hos Turistmonitor

Lars Larsen Group udvider med konferencecenter

Lars Larsen Group styrker sin position inden for møder, konferencer og events med opkøbet af Gubsø Garage i Silkeborg. Konference- og eventcenteret bliver en del af koncernens voksende portefølje af hoteller, restauranter og mødefaciliteter.

Internationalt: Spanien nærmer sig 100 millioner turister

Spanien fortsætter væksten i international turisme og er tæt på en historisk milepæl. De første fire måneder af 2026 bød på flere udenlandske besøgende end året før, mens danske turister øgede både forbrug og opholdslængde.

Log ind