Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kontanter fylder stadig mindre i danskernes hverdag. Ifølge Nets’ nye betalingsrapport brugte kun knap 14 pct. af danskerne kontanter i løbet af en gennemsnitlig måned sidste år, mens 28 pct. aldrig bruger kontanter.
Samtidig er mobilbetalinger i kraftig vækst. Seks ud af ti danskere betalte med mobilen i butikker via blandt andet Apple Pay, Google Pay og MobilePay. Kortbetaling er dog fortsat det mest anvendte betalingsmiddel i den fysiske handel.
Ifølge Nets handler udviklingen især om bekvemmelighed. Rapporten viser også, at 91 pct. af danskerne shopper online, og her bliver mobilbetaling i stigende grad et krav fra forbrugerne. Virksomheder med forældede betalingsløsninger risikerer derfor at blive valgt fra.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA
26-06-2026
-
Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere
26-06-2026
PRESSEKLIP
-
Cofoco sætter ny overskudsrekord
26-06-2026
-
Ny Scandic-kæde udvider til endnu et nordisk marked
26-06-2026
-
Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport
26-06-2026
-
Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion
26-06-2026
-
De Konservative vil styrke turismens rammevilkår
26-06-2026
-
Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården
26-06-2026
-
Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere
26-06-2026
-
Internationalt: Hotel Hans Egede i Nuuk løfter resultatet markant
26-06-2026