Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når de danske hoteller i efterårsferien slår dørene op for kunderne, sker det stadig oftere, at en firbenet gæst er med. Det forklarer Nadeem Wasi, medlemschef HORESTA, i et indslag til DR P4 Nordjylland.
”Man forsøger at tiltrække særlige kundegrupper, netop så der er en forskel, og alle steder ikke bare minder om hinanden. I den forbindelse er der en række af vores medlemmer som også har mulighederne for at kunne byde gæster med hunde inden for”, siger Nadeem Wasi.
Netop det, at også hunde må komme med inden for vinder frem på steder, hvor der er mange turister.
”Særligt ude på vestkysten og på øerne oplever vi, at der er flere steder, der efterhånden gerne vil byde de firbenede gæster velkomne”, siger Nadeem Wasi.
”I takt med at konkurrencen bliver større, vil man gerne kunne give særlige oplevelser. Det kan så enten være i form af et sted, der er åbent for gæster med hunde, eller et sted, hvor man ankommer på mountain bike. Her tilgodeser man et særligt publikum og markedsfører sig overfor dem”, siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026