Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Personlige møder dominerer rejsebudgetterne, og internationale forretningsrejser fortsætter med at stige. Det viser en ny undersøgelse fra Global Business Travel Association (GBTA), ifølge TravelNews.dk.
Kunde- og salgsmøder udgør 31 procent af 2022-rejsebudgetterne, konferencer og messer tildeles 21 procent, og interne møder fylder 17 procent, som det fremgår af undersøgelsen. Udgifter til konferencer i 2022, som en andel af det samlede forretningsrejseforbrug, forventes at overstige 2019-niveauet med fire procentpoint.
“Efterhånden som Covid-19 bliver mere overskuelig i mange regioner, er virksomheder og medarbejdere ved at komme tilbage til at rejse i forretninger, drevet af behovet for at komme tilbage til forretningen,” udtaler GBTA CEO Suzanne Neufang.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024