Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den britiske forbrugerorganisation Which retter skarp kritik mod Booking.com for at gøre det for nemt for svindlere at oprette falske annoncer.
En test afslørede, at identitetstjek mangler, og at falske udlejninger kan forblive på platformen længe.
Which fandt hundredvis af brugeranmeldelser, hvor gæster har betalt for ophold, der viste sig ikke at eksistere. Organisationen oprettede selv en falsk annonce på Booking.com på få minutter – uden at skulle verificere identitet.
På Airbnb kræves derimod legitimation. Booking.com har fjernet flere mistænkelige annoncer efter henvendelser fra Which, men afviser, at der er tale om systematiske svindelnumre. Organisationen håber, at ny britisk lovgivning vil tvinge platforme til at tage et større ansvar.
Læs hele historien på Standby.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025