Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det svenske madkoncept Moveat, der kombinerer guidede byture med kulinariske oplevelser, udvider nu sin tilstedeværelse i Danmark.
Efter tidligere events i blandt andet København og Aalborg melder selskabet, at konceptet i efteråret rulles ud i Viborg, Holstebro, Silkeborg, Horsens, Kolding, Sønderborg, Lyngby, Køge og Indre By i København.
Moveat går ud på, at gæster betaler mellem 400 og 600 kr. for adgang til seks-otte nøje udvalgte spisesteder, som byder på mindre signaturserveringer.
Turen foregår i eget tempo, og gæsterne guides rundt med hjælp fra en app. Siden den danske lancering har Moveat afholdt 21 events i 13 byer med over 3400 gæster og 134 deltagende spisesteder.
Konceptet har eksisteret i Sverige siden 2018 og samarbejder her med mere end 1500 restauranter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025