Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De amerikanere, der vælger Danmark som rejsemål, er kvalitetsbevidste og ikke budgetrejsende, fastslår VisitDenmarks markedschef i USA.
Danmark forbindes i USA med høj livskvalitet, sikkerhed og moderne værdier, hvilket gør landet attraktivt for rejsende med høj indkomst og uddannelse.
Politisk og økonomisk usikkerhed påvirker dog rejsemarkedet, og derfor opfordres branchen til ekstra fokus på værtskab og imødekommenhed. Amerikanerne besøger ofte Danmark som en del af en rundrejse og kender primært København, hvilket skaber potentiale for at udbrede kendskabet til resten af landet.
Trods usikkerheder ser markedschefen positivt på 2025, blandt andet på grund af øget flytilgængelighed, men advarer om, at flyselskabernes prioriteringer kan blive en joker.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025