Der venter tæt på halvandet år med mørke skyer, men fra sommeren 2025 lysner det.

Sådan lød det både nedslående og optimistiske budskab fra CEO i Bella Group, Christian Folden Lund, da han talte på HORESTAs Hotel Insights i København i denne uge.

Her deltog over 100 branchefolk, og de kunne tage hjem fra arrangementet med frisk viden om, hvad status er for hotelmarkedet lige nu, og hvordan prognoserne ser ud for den kommende tid.

God trafik i 24

Christian Folden Lunds budskab tog alene afsæt i, hvad Bella Center kan genere af forretningsovernatninger til byens hoteller i den kommende tid. Med de dystre forudsigelser fra ham bliver det med andre ord afgørende for hovedstadshotellerne, at de kan tiltrække ferieturister som kompensation for de færre forretningsturister, og her var der mere optimisme at hente hos en anden taler, CCO Peter Krogsgaard fra Københavns Lufthavne.

”De københavnske hoteller skal glæde sig til, at der kommer rigtig god trafik her i 24, og det tror vi også, der kommer i årene fremover”, sagde han blandt andet i sit oplæg.

På mødet tog HORESTAs chef for Viden & Udvikling, Benedikte Rosenbrinck, deltagerne på en Tour de Force gennem branchens aktuelle tal og prognoser for den nærmeste fremtid, samt en gennemgang af kapacitetsudviklingen og branchens svar på en medlemsundersøgelse, som HORESTA har gennemført.

Flot start

HORESTA Insights foregik på Code Node i Nordhavn, som er nabo til Core Hospitalitys to helt nye Marriott-brandede søsterhoteller, Residence Inn og Fairfield.

Derfor var brandmanager Kristian Haaber og COO Sanne Færgsted fra Core inviteret til at fortælle om de to nye hoteller, der er kommet rigtig godt fra start med meget høje belægningsprocenter.

I videoen kan du høre Sanne Færgsted fortælle om den imponerende åbningsmåned, ligesom du kan få et indblik i, hvad Christian Folden Lund og Peter Krogsgaard i øvrigt leverede af budskaber.

Log ind